Navojoa 16 juli 2014, 18:17

Maak favoriet 

foto Navojoa

Ken Uzelve. . .

. . . Ofwel: schijn kan bedriegen.

Een verrassende visie op zelfkennis in een wereld waarin waarheden en onwaarheden door elkaar gemengd worden met de bedoeling verwarring te zaaien. Iedere goede leugen steunt op delen van waarheid. De delen waarheid zijn bedoeld om zoekers binnen te loodsen, waarna ze onder valse voorwendselen het bos in worden gestuurd. Nog afgezien van de puur commerciƫle opzet van vele stromingen en guru's.

Het vinden van het juiste pad en daar ook op blijven is een kwestie van een wakkere geest en ware navigeerkunst geworden. Waar kun je terecht voor 'the real thing' en hoe herken je dat?

De makers van deze clip stellen dat newage inmiddels zover is afgedwaald van ware kennis, dat het een prima alternatief is voor de klassieke religies. Het houdt mensen in passiviteit, in de overtuiging dat ze niets hoeven doen. "Alles is er al, toch? We zijn immers goddelijke wezens. "

Ook wordt gebruik gemaakt van de hebzucht van zoekers die een makkelijke of "spirituele" weg naar een beter (materieel) leven zoeken (The secret en the law of attraction). Waarheden en bewust verkeerde informatie worden daartoe in een geloofwaardig en consistent mengsel aangeboden.

Waar het om gaat is dat er krachten actief zijn die alles gebruiken om de wereld in hun greep te houden. Politieke indoctrinatie, consumentisme, religie en het zaaien van angst en haat zijn niet de enige middelen. Deze krachten zijn zelfs actief in het "vrije spirituele domein". Altijd met de bedoeling het goede te plooien in de richting van hun belangen.

Uiteraard zullen er mensen zijn die aan deze visie twijfelen. Het zal je maar gebeuren dat de stroming waar je jarenlang je ziel en zaligheid in gestoken hebt, niets meer blijkt te zijn dan een "desinformatie campagne".

Ja mensen, er staat veel op het spel.

De clip benadert dit vraagstuk breder dan ik hier weergeef en is een eventueel ongemak met de Engelse taal meer dan waard.

Oordeel zelf.

Bekijk op YouTube zelf

371 keer bekeken